Cs Admin Mod Kurulumu

Bu rehberde AdminMod'un nasıl kurulacağını, kurulduktan sonra en iyi ayarların nasıl yapılacağını, plug-in kurulumunu ve son olarak da AdminMod'la birlikte botların nasıl kullanılabileceğini adım adım anlatacağım. AdminMod kurulum ve optimizasyonu basit bir işlem olmamakla beraber saçlarınızı beyazlatacak kadar da zor bir olay değildir. Öncelikle işletimini yaptığınız sunucunun sorunsuz çalışması gerekiyor. Kuruluma geçmeden önce AdminMod'dan biraz bahsedelim. AdminMod, kurulu olduğu sunucuda oynayanların çoğu oyun fonksiyonlarını rahat bir şekilde kullanmaları için yaratılmış bir uygulamadır.Sunucuyu kuran kişinin istediği oyunculara belli derecelerde admin yetkisi vererek sunucudaki hayati fonksiyonların işletilmesi AdminMod sayesinde mümkün kılındı. Burada Windows işletim sisteminde çalıştırılan bir dedicated sunucuda AdminMod'un kurulumunu yapacağız.

BAŞLIYORUZ!

AdminMod'u login oldukdan sonra http://www.ultima-strike.com/sayfa.php?id=183 buradan indirebilirsiniz. AdminMod'la ilgili gelişmeleri ve en son haberleri ise AdminMod sitesinden takip edebilirsiniz. Şimdi yaklaşık 2 MB'lık bu zip dosyasını indirdiniz. Yapmanız gereken ilk iş cstrike klasöründeki server.cfg dosyasını bir yere kopyalamak. Bunu mutlaka yapın! Şimdi indirdiğiniz ZIP dosyasını Winzip veya benzeri bir program kullanarak açıyorsunuz. İçinde size yabancı olan/olmayan pek çok dosya var bunların HEPSİNİ hlds.exe dosyanızın olduğu dizine (Yani Half-Life klasörüne) extract edin. En çok yapılan hatalardan birisi de bu extract işleminin mod'un olduğu dizine yapılması. Siz tabii ki bu hatayı yapmıyorsunuz :-) Extraction işleminden önce Winzip veya kullandığınız programın Use Folder Names seçeneğini işaretlemeniz gerekiyor ki tüm dosyalar ait oldukları klasöre gitsin.Şimdi Half-Life klasörünüze bakın. Admin adı altında yeni bir dizin yaratılmış olacak. Bu iyiye işaret.Şimdi asıl kurulum işlemine geçelim.

Admin klasörü içinde install_admin adlı bir setup dosyası var onu çalıştırın.Kurulumun başlarında size


--------------------------------------------------------------------------------
Allow AdminMod installer to read a registry key...
--------------------------------------------------------------------------------

türünden bir mesaj gelecek. Burada işlettiğiniz dedicated sunucu türüne göre bir seçim yapmalısınız. (Önemli) Eğer CD-KEY gerektiren hlds.exe kullanıyorsanız burada installer'In sorduğu soruya OK diyorsunuz.Eğer internetten indirilebilen standalone sunucu kullanıyorsanız burada Cancel diyorsunuz.
Bundan sonraki adımda setup programı size hangi mod için AdminMod kurduğunuzu soracak burada hangi mod için kuruyorsanız o modun olduğu dizinin adını yazıyorsunuz. Counter-Strike için kuruyorsanız cstrike , Team Fortress için tfc yazıyorsunuz. Daha sonraki adıma OK dedikten sonra sunucunuzun kullandığı cfg dosyanızın adını yazmanızın gerektiği bir adım var. Burada kullandığınız sunucu dedicated olduğu için o kutucuğa server.cfg yazıyorsunuz. Eğer botlarla oynamak istiyorsanız bu seçeneğe listenserver.cfg yazmanız gerekiyor çünkü kurulum yaptığınız makineden oynayacaksınız.Eğer listenserver.cfg seçtiyseniz (ki bu botlarla oynayacağınız gösteriyor) daha sonraki adımda size


--------------------------------------------------------------------------------
Do you wish to....
--------------------------------------------------------------------------------

türünden bir soru gelecek burada OK diyorsunuz. OK dediğiniz için size bir şifre verilmesi türünden bir uyarı kutucuğu gelecek buraya türkçe karakter içermeyen şifrenizi yazıyorsunuz.Böylece teorik olarak AdminMod kurulumu bitmiş oluyor. Ama bu herşeyin bitmiş olduğu anlamına gelmiyor aksine asıl macera şimdi başlıyor. Şimdi sırada işin en çok dikkat gerektiren kısımlarından olan server.cfg ve .ini dosyalarının düzenlenmesi geliyor.
server.cfg , users.ini , maps.ini , models.ini
Bu dosyaları gerektiği gibi düzenlemezseniz AdminMod kurulumunu başaramamışsınız demektir. O yüzden buradaki ayarları yaparken çok dikkatli olun.Önce server.cfg dosyasından başlayalım. (Bu dosyayı NotePad'le açmanızı öneririm.)

Server.cfg
Kurulumdan önceki değişkenlere ek olarak pek çok variable'ın geldiğini göreceksiniz. Genel bir bilgi olarak şunu söylemeliyim. Half-Life ve çoğu diğer oyun motorlarındaki cfg dosyalarında satır başlarına gelen // işaretleri oyun motoru tarafından es geçilir. Bu karakterlerin olduğu satırlara açıklayıcı bilgiler yazılır. Eğer AdminMod kurulumundan sonra server.cfg dosyanızın boyutu 16 KBın üstüne çıkmışsa sunucuda bazı sorunlar yaşayabilirsiniz. Bunu engellemek için // ile başlayan satırlarından bazılarını silebilirsiniz. Şimdi buradaki değişkenlerin ne işe yaradığından bahsedelim. NOT: Bazı değişkenlerde yazacağınız mesaj türünden yazılarda Türkçe karakter kullanmayın.
--------------------------------------------------------
admin_balance_teams: Bu TFC sunucuları için kullanılan bir değişken. 0 olarak kalsın.

admin_bot_protection: Sunucunuzda Bot kullanmadığınız için bunun 0 kalması tavsiye edilir.

admin_connect_msg: Bu değişkenden sonra yazacağınız mesaj,sunucunuza bağlanan oyunculara girdikleri ilk 30 saniye içinde,ekranın ortasında renksiz yazıyla gösterilir.Örnek,


--------------------------------------------------------------------------------
admin_connect_msg "Buraya istediginiz yaziyi yazin"

--------------------------------------------------------------------------------

admin_cs_restrict: Bu komutun alacağı 1 veya 0 değerleriyle adminlerin CS'deki silah alımını kısıtlama yetkisine sahip olma/olmama haline karar verebilirsiniz.1 olması tavsiye edilir.

admin_debug: Çok önemli bir değişken değil. 0 olarak kalsın.

admin_fun_mode: Mutlaka 0 olsun.

admin_fx: Bu da 0 olarak kalsın.

admin_gag_name ve admin_gag_sayteam değişkenleri o kadar da önemli değil.İkisi de 0 kalabilir.

admin_highlander: Eğer sunucunuzda aynı anda birden fazla admin yetkisi verilmiş oyuncu varsa siz bunlardan sadece en yüksek yetkiye sahip olanın admin komutlarını kullanmasını istiyorsanız bu değişkeni 1 yapın.Eğer aynı anda serverda olan tüm adminlerin admin komutlarını kullanmasını istiyorsanız bu deişken 0 kalsın.

admin_ignore_immunity: Bu değişken 0 kalsın.

admin_pluginfile: plugin.ini olarak kalsın.

admin_reconnect_timeout: Eğer LAN sunucusu işletiyorsanız bu değeri biraz düşürmenizde fayda var.(100 civarı bir değer uygun olur) NET serverlarında çok fazla farketmez.

admin_reject_message: Burada yazacağınız mesaj, admin olmadığı halde admin komutlarını kullanmaya kalkan oyunculara gönderilecek uyarı mesajıdır.Örnek,


--------------------------------------------------------------------------------
admin_reject_message "[ADMIN] Bu komutu kullanmaya yetkin yok! [ADMIN]
--------------------------------------------------------------------------------

admin_repeat_message: Belli aralıklarla ekranın ortasında renkli yazıyla beliren mesaj.Birden fazla mesajı sırayla yollamak için araya ^n faktörünü koyuyoruz.Örnek,


--------------------------------------------------------------------------------
admin_repeat_message "Buraya ilk mesaji yazin.^nBuraya ikinciyi yazin.^nBuraya Ucuncuyu yazin vs.vs."
--------------------------------------------------------------------------------

admin_repeat_freq: Bu değişken yukarıda anlatılan mesajın oyunculara kaç saniyede bir gönderileceğini belirler.Default olarak gelen 600'ün anlamı 600/60=10 dakikadır.Bu değer 15 saniyeden az olamaz.

admin_quiet: Bu değişkenin alabileceği 3 değer var bunlar şu anlamlar geliyor.

admin_quiet 0: Sunucunuzdaki adminlerden herhangi biri admin komutlarını kullandığı zaman adminin adı ve kullandığı komut diğer oyunculara chat mesajı şeklinde iletilir.

admin_quiet 1: Yukarıdakinden farklı olarak sadece komutun kullanıldığı iletilir.Kullanan adminin ismi saklı kalır.

admin_quiet 2: Hiçbirşey iletilmez. İstediğiniz bir değeri verin.

admin_vault_file ve admin_vote_autostart satırları sırasıyla vault.ini ve 0 olarak kalsın.

admin_vote_freq: Bu değişkenin 0 olması durumunda oyuncuları oylamalara verdikleri cevaplar diğer oyunculara gönderilmez.1 yapıldığı takdirde

Player voted for ...

türünden mesajlar gözükür.Seçim sizin.

admin_vote_extend: Bu değişkenle bir haritanın en fazla kaç defa uzatılabileceği belirlenir.(0,1,2,3 türünden değerler verebilirsiniz)

admin_vote_ratio: Bu satırın alacağı 0-100 arası değerle votemap 10 şeklinde yapılan HLDS oylamalarındaki vote yüzdesini belirlersiniz.60 fena değil =).

admin_client_exec: Bu variableın 1 olması durumunda adminler oyunculara kendi istedikleri şeyleri yaptırabilirler.(Execing a "client") Seçim sizin.(Bazı plug-inlerin çalışması için 1 olması gerekiyor,ben 1 yapın derim)

default_access:Bu değişkenin alacağı değer sunucunuzda oynayan ama users.ini dosyasında kayıtlı olmayan kişilere verdiğiniz yetki derecesidir.Eğer 0 yaparsanız Nickleri kayıtlı olmayan oyuncular admin_vote_map ve admin_vote_kick gibi komutları kullanamazlar.Bu değeri hiçbir zaman 2 ve daha fazlası yapmayın!.

encrypted_password: Eğer Linux işletim sistemi kullanıyorsanız bu değeri 1 yapıp kullanıcıların şifrelerinde hem büyük hem küçük harfleri kullanmalarına izin vermiş olursunuz.Windows'ta mutlaka 0 kalsın.

file_access_read ve file_access_write değişkenleri 0 olarak kalsınlar.

help_file: Bu admin_help.cfg olarak kalsın.

ips_file: Eğer belli IP'leri kullanan oyuncular için serverınızda yer ayırmak istiyorsanız bu değişkeni


--------------------------------------------------------------------------------
ips_file "ips.ini"
--------------------------------------------------------------------------------

şeklinde değiştirin.Eğer sunucunuzda yer ayırmak istemiyorsanız veya slot ayırma işlemini IP üzerinden yapmak istemiyorsanız bu deişken 0 olarak kalsın.
kick_ratio: AdminMod tarzında yapılan oyuncu atma işlemi için gereken minimum yüzde miktarı.

map_ratio: AdminMod tarzında yapılan oylamada haritanın deişmesi için gereken minimum oy yüzdesi.

maps_file: Eğer sunucunuzda sadece sizin istediğiniz haritaların oylanmasını ( dolayısıyla oynanmasını ) istiyorsanız bu satırı


--------------------------------------------------------------------------------
maps_file "maps.ini"
--------------------------------------------------------------------------------

olarak değiştirin.(maps.ini dosyasının nasıl düzenleneceğini anlatacağım)
models_file: Sunucunuzda bazı modellerin kullanımı için şifre kullanılmasını istiyorsanız bu satırı

code:
--------------------------------------------------------------------------------
models_file "models.ini"
--------------------------------------------------------------------------------

şeklinde değiştirin.Tüm modellerin herkes tarafından kullanılması sizi rahatsız etmiyorsa 0 olarak kalsın.(models.ini dosyasının nasıl yapılacağını anlatacağım)
models_kick_msg: Buraya yazacağınız mesaj yetkisi olmadığı halde bazı modelleri kullanmaya çalışan oyunculara oyundan atıldıktan sonra gönderilen mesajı belirler.Örnek,

models_kick_msg "O modelle oynayamazsin!

nicks_kick_msg: Bu da yukarıda anlattığım mesaja benzer olarak başkasının nickiyle oynamaya çalışan veya nickinin şifresini doğru yazmamış kişilere gönderilecek mesaj.

nicks_kick_msg "Başkasinin nickiyle oynayamazsin!"

password_field: Sunucunuza bağlanmak isteyen oyuncularınızın oyuna girmeden önce şifrelerini hangi formatta gireceklerini belirten satır.( Önemli! ).Bu satır çoğu sunucuda pwdir ve bu sunuculara girmeden önce

setinfo pw password şeklinde sunucuya şifrelerini belirtirler.Buraya istediğiniz herhangi bir formatı yazabilirsiniz.Örnek verelim.Bir LAN sunucusu işletiyorsunuz ve kafenizin adıyla oyuncuların bağlanmasını istiyorsunuz.Kafenizin adı OGC olsun.Burada password_field satırını pw-ogc olarak değiştirirseniz sunucunuza bağlanmak isteyen oyuncular oyuna girmeden önce konsola veya cfg dosyalarına setinfo pw-ogc sifre satırlarını girerek bağlanmak zorunda kalacaklardır.

pretty_say: Bu değişken 1 olsun.

reserve_slots: Buraya yazacağınız değer sunucunuzda kaç kişiye yer ayırdığınız belirler. En son olarak en alt satırdaki words_file satırını (Eğer sunucunuzda küfür edilmesini engellemek istiyorsanız)


--------------------------------------------------------------------------------
words_file "wordlist.txt"
--------------------------------------------------------------------------------

olarak deiştirin.Örnek bir wordlist.txt AdminMod kurulumundan sonra cstrike dizinine kopyalanmış oluyor.Sizin yapmanız gereken içinde ingilizce kelimeler olan bu dosyanın en alt kısmından itibaren sunucunuzda söylenmesini istemediğniz kelimeleri tek tek ve alt alt yazıp dosyayı kaydetmek.
Böylece server.cfg dosyasının düzenlenmesi tamamlanmış oluyor.Şimdi biraz da
users.ini,models.ini,ips.ini
dosyalarından bahsedelim.

İnternet üzerinden açılan sunucularda oyuncuların nick kayıtları manuel olarak yapılamadığı için database kullanılır.Yani siz belli forumlara kaydolursunuz oraya verdiğniz şifre database yoluyla AdminMod tarafından kullanılır.O kısımlara girmemin pek faydalı olacağını sanmıyorum (çünkü fazla da bilmiyorum ).Kayıt işlemlerinin direk dosyanın açılıp manuel olarak yapıldığı LAN sunucularına geri dönelim.



Users.ini
AdminMod'un kurulu olduğu sunucunuza herhangi bir oyuncu (client) bağlanırken AdminMod çeşitli .dll dosyaları aracılığıyla bağlanan oyuncunun varsa nick,yetki derecesi, ve şifresini kontrol eder.Eğer bağlanan oyuncunun nicki users.ini dosyasında mevcut değilse o oyuncuya server.cfg dosyasında belirttiğiniz default_access üzerinden yetki verilir.Hazır sırası gelmişken bu yetki derecelerinden(Access Levels ) biraz bahsedelim.AL'ler 2'nin katları şeklinde artıyor ve her bir kat için adminlerin yapabileceği fonksiyonlar değişiyor.Hangi AL'nin hangi komutları kullanabileceğini görmek için Admindocs dizinindeki admin_permision_levels.txt dosyasına bir göz atın.Şimdi oyuncuları users.ini dosyasına hangi formatta kaydedildiğine bakalım.Genel format şu şekildedir.

Nickname:Şifre:Yetki derecesi

Nick kısmına oyuncunu sunucunuzda oynarken kullandığı ismi yazıyorsunuz. Şifre kısmına yine oyuncudan aldığınız şifreyi yazıyorsunuz.(Türkçe karakter kullanmadan) Yetki derecesi kısmına ise oyuncuya vermek istediğiniz AL'yi yazıyorsunuz.

Peki AL nasıl hesaplanır? Admindocs klasöründe .chm uzantılı bir Help dosyası var.O dosyayı açıp Admin Mod Reference dizini altındaki Users access levels ve bu derecelerin kolayca hesaplanmasını sağlayan bir Java script var. Burada access levellerin yanındaki kutucuklara tıklayıp genel bir toplama işlemini kolaylıkla yapabilirsiniz. Daha sonra bu toplama işleminden elde edilen sayıyı
nick:şifre:yetkidercesi
formatının yetki derecesi kısmına copy/paste yapıyorsunuz.Access levelllerle ilgili bir diğer nemli nokta ise her bir levelin independent(yani diğer levellerden bağımsız olmasıdır) Yani bu şu demek: Siz bir oyuncuya 16. level yetki verirseniz bu oyuncu otomatik olarak 1,2,4,8. derecelere de sahiptir anlamına gelmiyor.Users.ini dosyası ile ilgili söylemek istediğim son şey

nick:sifre:yetkiderecesi

formatındaki bilgileri teker teker ve alt alta yazmalısınız.Örnek,


Player:slayer:1
Ditt0:ogchlhxqz:65536
undertaker:kankea:25
TheGuardian:fps:13

Yukarıdaki nickler ve şifreler tamamen hayal ürünü olup gerçekle alakası yoktur :].


models.ini Server.cfg dosyasının düzenlenmesinde de anlattığım gibi eğer istediğiniz modellerin kullanımı şifreyle sağlamak istiyorsanız cstrike klasöründe yeni bir models.ini dosyası yaratın ve bu dosyanın içine


--------------------------------------------------------------------------------
modeladi:şifre
--------------------------------------------------------------------------------

formatında alt alta satırlar şeklinde yazın.Örnek verelim.Eğer arctic modelin kullanılması için koymak istediğiniz şifre kutupcu ise bu info şu şekilde yazılmalıdır.
arctic:kutupcu

maps.ini Eğer sunucunuzda sadece sizin istediğiniz haritaların oynanmasını istiyorsanız bu haritalarının adlarının alt alt yazılı olduğu bir maps.ini dosyası yaratın ve içine


haritaadi1
haritaadi2
haritaadi3
.
.

şeklinde haritaların adlarını yazın.Örnek
de_train
de_nuke
de_prodigy
de_747
de_mimoore
vs.

Böylece AdminMod kurulumunu tamamlamış olduk sayılır. Son olarak ekleyeceğim bazı notlar var:


cstrike klasöründeki plugins.ini dosyasını açın ve ;dlls/plugin_CS.amx satırının başındaki ; işaretini silin.
Admin Mod komutları için Admin/docs klasöründeki adminmod_commands dosyasını inceleyin.

Plug-In Kurulumu
Plug-inler AdminMod'un temel fonksiyonlarına ek olan yardımcı uygulamalardır.

http://www.adminmod.org/index.php?go=/ascript/plugin

AdminMod'un tüm Plug-inlerinin olduğu sayfaya buradan ulaşabilirsiniz. Plug-in'lerin kurulumu çok daha basit ve zahmetsiz olur.Plug-inler temelde 2 dosyadan oluşur.
plugin_adi.sma
plugin_adi.amx

Her plug-in için doğru olmamakla beraber download ettiğiniz pluginler .sma uzantılı olarak gelir.

Peki nedir bu SMA dosyası?
.sma dosyaları plug-in'in yazıldığı kodun kendisidir. Bu dosyaları Herhangi bir text-editorle (NotePad tavsiye edilir) açıp düzenleyebilirsiniz. Aslında düzenleyebileceğiniz bölümler sadece echo veya mesaj kısımlarıdır. Eğer ne yaptığınız tam olarak bilmiyorsanız .sma dosyalarını fazla kurcalamayın derim.

Şimdi işin en önemli kısmı olan compiling işlemine gelelim. Compiling işlemi normal text formatından bilgisayarın anladığı dil olan assembly language'e dönüştürme işlemidir. AdminMod açısından baktığımızda AdminMod plug-inleri kullanırken uzantılarının .amx olmasına dikkat eder. Diğer bir deyişle .sma dosyalarının AdminMod açısından bir anlamı yoktur. O yüzden netten indirdiğimiz .sma dosyalarını .amx'e dönüştürmek (compiling) gerekiyor.

Compiling işlemini bir örnekle açıklayalım.Örnek plug-inimiz Anti-flood yani oyuncuların arda arda mesaj yazmalarını önleyen sistem olsun.Öncelikle buraya tıklayarak plug-ini indirin. ZIP dosyasını açtığınızda içinden hem .sma hem de compile edilmiş hallleri olan .amx dosyalarını göreceksiniz. (Burada 2 tane .amx göreceksiniz.Bunlardan sonunda ayriyetten ..._l.amx olan Linux için). Eğer indirdiğiniz plug-inin içinden compile edilmiş hali de çıkarsa şanslı sayılırsınız. Burada asıl amacımız compile işlemini göstermek olduğundan bu 2 .amx dosyasını silin. Şimdi elinizde sadece .sma dosyası var.SMA'ların nasıl editlenebileceğini göstermek için elimze güzel bir fırsat geçti.

Şimdi bu .sma dosyasını Admin/scripting/myscipts klasörüne kopyalayın. O klasörde iki tane daha dosya göreceksiniz.compile_all.bat ve compile.bat. Şimdi bu .sma dosyasını NotePad'le açın.30. satırlara denk gelen bir yerde
#define MAX_LIMIT 5
#define WARN_LIMIT 4
#define MAX_SECS 2
parametreleri var. Bunların açıklamaları hemen üstünde yazıyor. Kendi isteğinize göre değiştirebilirsiniz

Aynı dosyada yaklaşık 90 satır aşağı indiğinizde

if (Status == FLOOD_WARN)
{
messageex(User, "You are flooding the server. Stop.", print_center);
messageex(User, "You are flooding the server. Stop.", print_console);

kısmını göreceksiniz.Burada quote'lar arasında kalan mesajı deiştirebilirsiniz.Örnek,

if (Status == FLOOD_WARN)
{
messageex(User, "Fazla konu$tun.Kes Artik!", print_center);
messageex(User, "Fazla konu$tun.Kes Artik!", print_console);

Ve dosyayı kaydedin.Şimdi compile_all.bat dosyasını çalıştırın.Eğer herşey yolunda giderse size
compiling plugin_sank_antiflood.sma
türünden bir mesaj gelecek.Bu plug-ininizin compile edildiği anlamına geliyor.

Peki compile edilmiş plug-in hangi klasörde? O dosyayı da
Admin/scripting/mybinaries
klasöründe plugin_sank_antiflood.amx adıyla bulabilirsiniz.

Şimdi yapmanız gereken bir iki işlem daha var.Compile edilmiş dosyayı cstrike dizinindeki dlls klasörüne kopyalayın ve yine cstrike dizinindeki plugin.ini dosyasını açarak en üste
dlls/plugin_sank_flood.amx
satırını ekleyip dosyayı kaydedin. Diğer tüm plug-inler için de prosedür aynı.

1) İstiyorsan .sma'yı düzenle.
2) .sma'yı myscripts klasörüne kopyala.
3) compile_all.bat'ı çalıştır.
4) .sma'nın adına karşılık gelen .amx'i mybinaries klasöründe bul ve cstrike klasöründeki dlls dizinine kopyala.
5) cstrike dizinindeki plugin.ini dosyasını aç ve içine
dlls;compile_edilmis_hali.amx
satırını ekleyip kaydet.


AdminMod ve Bot

Botlarla oynarken AdminMod'u da kullanablirsiniz. Ancak bunu yaparken başka sunuculara bağlanamazsınız. Burada anlatacağım kurulum PodBOT için olacak. Bu yazının en başında anlattığım gibi AdminMod'u kurun.Kurulum esnasında sunucu tipini belirlemeniz gereken yere listenserver.cfg yazın. Daha sonra sizden bir şifre isteyecek.Karışıklığa yol açmasın diye bu şifre için bot yazın. Daha sonra do you want full acces... gibisinden bir soru gelecek buna YES diyorsunuz. Şimdi server.cfg dosyanızı açın ve yukarıda anlatıldığı şekilde tüm ayarları yapın. Şu iki satır mutlaka dediğim gibi olsun:

admin_bot_protection 1
password_field pw-home

Şimdi cstrike klasörüne gidin.adminpass.cfg adlı yeni bir dosya yaratılmış olacak o dosyayı açın ve içinde şu yazının olduğundan emin olun.

setinfo "pw-home" "bot"

Şifrenizin adminpass.cfg dosyasında tanıtılmış olması bazen yeterli olmuyor.Bu durumun önüne geçmek için autoexec.cfg dosyanıza

setinfo "pw-home" "bot"

satırını ekleyin.Son bir kontrol olarak cstrike klasöründeki users.ini dosyasını açın ve içinde

Nickiniz:bot:65536

satırının olduğundan emin olun.Şimdi Masaüstüne gidin ve C-S oynamak için kullandığınız Kısayolun bir kopyasını alın.Kopyasını aldığınız kısayola sağ tıklayın ve Line parameter olan kısmına


--------------------------------------------------------------------------------
+localinfo mm_gamedll podbot/podbot.dll
--------------------------------------------------------------------------------

satırını önceki parametrelerden sonra bir boşluk ekleyerek yazın.Sonuç olarak bu yeni kısayol büyük ihtimalle (Half-Life'ı kurduğunuz yere bağlı olarak!) şöyle gözükecektir.

--------------------------------------------------------------------------------
C:SIERRAHalf-Lifehl.exe -game cstrike +localinfo mm_gamedll podbot/podbot.dll
--------------------------------------------------------------------------------

Eğer kişisel bir de cfg kullanıyorsanız(O kişisel cfgnizin içinde de setinfo pw-home bot satırı mutlaka olmalı!) onu da otomatik olarak execlemek için şöyle bir satır kullanabilirsiniz.
C:SIERRAHalf-Lifehl.exe -game cstrike +localinfo mm_gamedll podbot/podbot.dll +exec custom.cfg

Daha sonra parametrelerini değiştirdiğiniz Kısayolun ismini (örnek) AdminBot olarak değiştirin.

Peki neden böyle bir değişiklik yaptık? AdminMod kurmadan önce cstrike klasöründeki liblist.gam dosyasında PodBOT'un dll'ini kullanabiliyorduk.( Bunu görmek için cstrike klasöründeki AdminMod Backup Of liblist.gam adlı dosyayı açabilirsiniz.) AdminMod'u kurmamızla birlikte liblist.gam dosyasındaki dll direction değişti ve metamod.dll'e yöneldi. (AdminMod METAMOD KULLANIR!!) Bu yüzden eskiden kullandığımız podbot/podbot.dll'i kullanmak için kısayol düzenlemesini yaptık.

Sorulabilecek en güzel soru olan Botları nasıl tokatlarım?'a cevabı da hemen verelim Admin olarak oyuna girdikten sonra konsola

admin_userlist

yazın. Her oyuncuya karşılık gelen bir numara gözükecektir.

Örneğin Ultralisk Taverna nickli oyuncuya karşılık gelen numara 13 olsun.Konsola admin_slap 13yazarak o oyuncuyu tokat manyağı yapıyor ve ekran karşısında ehehehe amma zevkliymiş diyorsunuz.

AdminMod kurulum ve/veya işletimi sırasında karşılaşacağınız soru(n)lar için öncelike AdminMod'la birlikte gelen yardım dosyalarına bakın. Daha sonra bu yazıyı tekrar okuyun. Eğer yine de sorunu halledemediyseniz forumlarımızı kullanarak yardım isteyebilirsiniz. Yardım istediğiniz konularda tam olarak ne yaptığınızı,nerde nasıl bir hata mesajı geldiğini belirtmeniz sizin yararınıza olacaktır.

Eğer
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol